audiolibros

Audioknihy, kde leží váš úspěch?

Andreas 1 února, 2021
audiolibros

Audioknihy, kde leží váš úspěch?

Andreas 1 února, 2021

Technologie v posledních desetiletích všechno změnila. Dělá to samozřejmě už dlouho, protože každý pokrok, který jsme zažili a který se týká strojů, lze považovat za technologický pokrok. Informační revoluce spojená s masivním rozšířením internetu v posledních desetiletích však otevřela od konce minulého století obrovskou propast, kterou se mnozí stále snaží překlenout. Lidé, kteří se narodili v 70. letech, mohou i dnes obtížně ovládat některá elektronická zařízení . To je něco fascinujícího, protože s novými generacemi se stává opak, zdá se, že se rodí již s tímto darem brát Tablet nebo telefon a provádět všechny druhy akcí a funkcí. Internet všechno změnil a dokonce i titáni zábavního průmyslu se museli snažit přizpůsobit se nové době, jak nejlépe uměli.

Od vzkvétajícího odvětví videohier , které se stalo nejdůležitějším v odvětví volného času, až po vývoj audiovizuálních platforem, se streamováním jako nový bůh nad filmy a televizí , změny probíhají cestovní rychlostí a kdo není schopen naskočit na vlak, je nakonec pozadu. Proto je tak důležité držet krok s novými pokroky , s těmi novými technologiemi, které usilují o úplnou změnu našich zvyků, jako to udělaly značky jako Netflix, Amazon nebo dokonce Tinder. Literatura také zažila jeden ze svých nejdůležitějších momentů, jistě od vynálezu samotného tiskařského stroje, protože čtecí návyky se hodně změnily a odvětví se muselo přizpůsobit. Nejprve to byla elektronická kniha , která se úplně nespojila, ale zdá se, že si našla své místo, je audiokniha , vynález, který je již mnoho let starý, ale které V internetovém věku se opět stalo módní.

Co je audiokniha

Audiokniha je vyprávění knihy, ať už beletrie nebo literatury faktu, hlasovým hercem nebo vypravěčem , který obvykle sám přečte celou knihu, aby ji nechal ve formátu zvuku. Je to jako mluvící kniha pro ty, kteří neumí číst nebo nemají čas číst, ale poslouchat zvuk v autě, doma před spaním, v metru při práci. .. Audioknihy se objevily v 70. letech ve vinylovém formátu a později také na kazetách, takže nejde o opravdu nový vynález. Vydavatelé však v tomto formátu našli nový důl vzhledem k poklesu prodeje fyzických i tradičních knih. Úspěch audioknih byl ve skutečnosti takový, že za několik let již představují více než 5% celkových prodejů ve vydavatelském sektoru.

Proč jsou audioknihy úspěšné

Vydavatelé neprocházejí nejlepšími časy. I když je pravda, že se skvělí nejprodávanější stále prodávají, celková čísla hovoří sama za sebe a staví tento sektor do velmi obtížné pozice k přežití. S novými autory je čím dál méně závazků a jsou přitahováni již uznávaní, ti, kteří zajišťují prodej. Fyzické knihy se již neprodávají tak často jako dříve , protože se zdá, že lidé nemají čas číst nebo čtecí návyky zmizely. Ačkoli nehrají ve stejné lize, streamovací platformy nebo konzolové a počítačové hry jsou příliš silnou konkurencí na čtení. Proto vydavatelé museli hledat alternativy, jak se dál dostat k veřejnosti. První byla e-kniha, která, i když se postupně uchytává, nebyla tak vítězná, jak vydavatelství očekávalo. Druhý pokus přišel s audioknihou , která se u veřejnosti zdá být mnohem lepší.

První myšlenkou je usnadnit to „čtenáři“. Vlastně natolik, že nemusíte ani číst. Pro mnohé může být vyzvednutí knihy nebo dokonce její nákup utrpením a vždy hledáme výmluvy, abychom nezačali číst. Celý den však posloucháme hudbu, podcasty a programy. Z tohoto důvodu se audioknize podařilo proniknout do publika mnohem lépe , protože je to v podstatě nejpasivnější způsob čtení knihy, i když ironicky ji nečteme, ale posloucháme. Toto odvětví to pochopilo a silně vsadilo na tento formát, získání velkých hvězd a dokonce i slavných herců k vyprávění audioknih, otevření mnoha platforem, kde je najdete za velmi nízké ceny, včetně originální hudby více nastavení … Reklama a dobrá práce vydavatelů a platforem v tomto formátu umožnily audioknize být, přinejmenším, v tomto odvětví úspěšná.

Kde najít audioknihy

Trend vytváření a nabízení audioknih uživatelům internetu existuje již několik let a můžeme najít některé platformy, které tam byly od začátku, například Storytel , jeden z nejdůležitějších v Evropě, který roky sází na tento formát a vytváří vlastní audioknihy. Mnoho dalších, kteří viděli úspěch formátu, se chtělo dostat do rozjetého vlaku. Audible , vytvořený společností Amazon, je jednou z nejsilnějších sázek platformy pro tento rok 2021, protože společnost sama v těchto posledních letech dominuje velké části fyzického prodeje knih, převzetí role knihkupectví. Samotní vydavatelé také spouštějí své audioknihy a uvádějí je do prodeje na svých webových stránkách, abychom tam našli všechny formáty, ve kterých je název k dispozici.

Publikujte audioknihu

Pokud jste spisovatel a sníte, že každý čte (nebo poslouchá) vaši práci, audiokniha je dobrou alternativou, jak získat více čtenářů. Jedná se o vzkvétající formát , který se rozjíždí, ale který již nabízí mnoho příležitostí těm, kteří se odváží přistoupit k tomuto odvětví. Můžete jej publikovat zdarma nebo placeně na některých platformách nebo také ve formátu podcastu, podle kapitol, což je něco velmi běžného, ​​na platformách jako iVoox, Spotify nebo Apple Music . Chcete-li jej vygenerovat, můžete si najmout vypravěče nebo hlasového herce , nebo to můžete udělat sami, mějte na paměti, že váš hlas musí být dobrý, aby vyprávěl příběh a upoutal pozornost čtenářů, kteří poslouchat tě několik hodin. Nový způsob, jak se dostat do literárního světa , s novou alternativou, která se stává docela populární.